Alla inlägg under juni 2008

Av Linda - 20 juni 2008 16:13

Av Linda - 20 juni 2008 15:35

Blev ingen promenad med hunder i morse, syster yster skulle ju ivg och tog honom med sig(jag fick ju köra såklart)


när jag lämnat av dom så åkte jag och tränade, tränade inte så länge, men väldigt hårt, crosstrainer ocm jag tidigare bara gjort max 10 minuter per gång, den här veckan har jag tränat två gånger och bägge gångerna i 22 minuter=)...känner mig riktigt duktig...


vovven kommer tillbaka om nån timme, så kan ta en promenad ikväll=)...blir skönt...skall försöka att komma iväg tidigare än i går så att jag kan gå lite längre....får se hur det går =)...


jag är nöjd med dagen än så länge i alla fall, men bävar inför ikväll...pappa skulle precis åka iväg och köpa mat...fyyy...hoppas att jag klarar det här:s...

Av Linda - 20 juni 2008 12:34

Har bara gått ner 7,1 kilo på 33 dagar, är inte alls nöjd=(....men nu skall jag fortsätta med fastan så långt det bara går..

nu har det snart gått 63 timmar sedan jag åt någonting=)...är så fruktansvärt nöjd med mig själv=)...och har ju gått ner under den tiden med=)...om det stämmer så har jag gått ner 1,8 kilo på baraa två dygn=)..är riktigt glad...fast att jag hade gått upp ett kilo precis innan=(...men det är ju borta nu=)...haha...


Av Linda - 20 juni 2008 12:29

kim, jag tycker inte det är nått fel alls på taras mage...:S...tycke att den är fin, och så har hon mycket fina revben ocskå...

sen får du tycka som du vill=)...


Jättebra tips från Donna=)

"ja har oxå ett tips som ja vill läga till ;) Om man känner sej sugen på nått,macka godis,mat vad som helst, tänk en extra gång inna du gör de, vill du verkligen se resultatet av de i morn när du väger dej? NEJ! tänk då va lycklig du kommer bli i morn när du väger dej om du skiter i de, de funkar as bra för mej =)hihi.."

Tack så mycket, skall försöka med detta när suget blir större=)....



Av Linda - 20 juni 2008 09:03

Vaknade, gick upp och ställde mig på vågen=)...87,7.Va???? ställde mig en gång till 87,7...och en tredje gång...87,7...shit asså vad mycket...riktigt roligt=)...hehe....får hoppas att det håller i sig=)....


nu är jag mycket lycklig...men syster står och ropar att vi skall åka...så..

Hej svejs

Av Linda - 20 juni 2008 01:01

sen i morse...yey...och jag drack nyss två glas vatten...mohahahahaha...skojjigt värre...nu är det skoj att tävla igen=)...kommer att vara nere på samma vikt som jag var när vi började, innan sista kalaset och det=(...men nu är jag på gång=)...allt ska bli bättre nu framöver!!!


skall sova nu....dricka lite extra vatten först bara=)...


hej svejs

Av Linda - 20 juni 2008 00:39

gjorde pannkakor till min syster idag...hon bad så snällt...och jag tog inte ens en smakbit...haha...


humöret har gått från botten i förrgår till toppen idag...trots att älsklingen inte är hemma...bli lite ledsen av det men=(....

jag är snart inne på 51 timmar utan mat..=)..yes, skinny here i come=)..eller hoppas jag i alla fall..just nu är allt möjligt=)

Av Linda - 20 juni 2008 00:36

 

1.       Det första du ska göra när du känner dig sugen är att klämma på de där valkarna på magen, vill du att de ska bli större, nej, tänkte väl inte det?

2. Diska, tvätta, städa, plugga. Du tillfredsställer hjärnan genom att vara duktig istället för mat.

3. Ta en promenad

4. Laga mat, men strunta i att äta den (kräver enorma mängder självdisciplin), stekoset gör att du känner dig mätt.

5. Spraya stark parfym, en såpass stark lukt gör en ofta lite illamående, och då vill man inte äta precis.

6. Måla naglarna, sticka, korsstyngsbrodera, du håller fingrarna upptagna och tvingar hjärnan att fokusera på annat än mat.

7. Gör iordning ett glas isvatten och pressa i lite citron/lime, det kalla hjälper ämnesomsättningen, syran drar ihop magsäcken. Du slipper hungerskänslorna.

8. Om det verkligen krisar, ät en gurka, mättar bra och är i princip bara vatten.

9. Måla läpparna med knallrött läppstift, du kan inte med att "förstöra" det (för då ser det för jävligt ut) med att stoppa saker i munnen.

10. När du känner dig sötsugen så är det okej att äta läkerol/tugga tuggummi eftersom att det 1. inte innehåller socker och 2. verkar laxerande.

11. Läs en bok. (En riktigt trigger är Evelyn Spöke, om en tjej som är ana, kan läsa den om och om igen)

Ovido - Quiz & Flashcards